fredag 5 oktober 2012

Kroppens väckarklocka

Idag har jag varit ledig eftersom jag har extra semesterdagar att ta ut. Det känns verkligen lyx att vara ledig på en fredag. Jag har hunnit med diverse trevligheter som att till exempel klippa mig och fika med Saga på Station.

Jag gick ut optimistiskt med att ställa väckarklockan på 09.30 med inställningen att få mig en ordentlig sovmorgon. Jag misstänkte att jag var lite väl optimistisk, och mycket riktigt, för vad händer? Jo, normalt stiger jag upp klockan 06.20. På morgonen kände jag hur jag var på väg att vakna och strax därefter tittade jag på klockan. Gissa vad den stod på? Den var 06.22. Jag tycker att det är fascinerande hur kroppen kan känna så på minuten när det är dags att vakna. Kanske är det onödigt säkerhetstänk att ställa två väckarklockor när man ska upp till jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar