tisdag 2 oktober 2012

Skidor

När jag reste till Falun för en dryg vecka sedan blev skidor aktuellt på två olika sätt. På tåget mellan Umeå och Sundsvall ser jag skyltar som visar att det är förbjudet att ta med sig cykeln på tåget men skidor är helt okej. Är det bara för att det är Norrland och för att jag åkte Norrtåg eller är det på samma sätt i hela Sverige? Kunde inte låta bli att tycka att det var lite roligt.

Morgonen innan jag skulle lämna Falun hann jag med att promenera till Lugnet och till Falu gruva. Lugnet är platsen där de brukar tävla i all möjlig skidåkning. Jag kan tala om att jag såg runt tre stycken vältränade människor som åkte rullskidor och fick hopp inför skidsäsongen. Hopp för framtiden fick jag när jag blev förbikörd av ett helt gäng ungdomar från skidgymnasiet som körde rullskidträning på morgonkvisten. Kort sagt så har jag börjat längta efter skidsäsongen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar