söndag 29 januari 2012

Müsli

Jag gör min egen müsli men tycker att den är lite tråkig. Jag brukar ha i fiberberikade havregryn, psylliumfrön, solroskärnor, russin och ibland pumpafrön. Sara tipsade om att jag kan ha i någon typ av torkad frukt och jag har funderat på torkade aprikoser som jag ibland äter. Cashewnötter kanske också skulle passa i müslin. Har ni några ytterligare tips? När man äter något i stort sett varje dag kan det vara roligt att piffa upp den lite. Obs! Jag orkar tyvärr inte köra den i ugnen.

3 kommentarer:

  1. Hej Linn! Det är viktigt med god müsli tycker jag :) Jag har precis börjat orka köra den i ugnen - det är enklare än man tror! Jag brukar ta hälften havregryn och hälften rågflingor + solrosfrön och grovt hackade mandlar och parannötter. Låt det stå i ca 12 minuter på ca 175 grader. Sen när det svalnat har man i russin och torkade jordgubbar som man kan klippa i mindre bitar med en sax (frukten kan bli torr och tråkig om man har i den då müslin fortfarande är varm). Det blir supergott! Parannötterna och torkade jordgubbarna köper jag som lösvikt naturgodis :) Så gör jag :) Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är gott att ha kanel i müslin också :)

      Radera
  2. Tack så mycket för tipset! Måste testas, kanske med kanel ;) Snällt att du skrev så långt svar. Kram!

    SvaraRadera