söndag 5 februari 2012

Sol, Melodifestival och semlor

Jag tror att vi går mot bättre tider. Jag vet, det är svinkallt. Igår faktiskt så kallt som 29 grader. Men solen har börjat skina på senare tid och dessutom ska det endast vara 6 grader kallt imorgon. Dagarna blir också ljusare.

Ett annat roligt inslag är att Melodifestivalen har börjat om. Igår firades Melodifestivalen in ordentligt hos Hedlunds med inget mindre än Västerbottensostpaj. Vi var överens i tv-soffan om att Loreens låt var bäst. Jag har hört liknande åsikter av andra. Jag tror att den som ska slå henne måste vara väldigt bra. Ska bli spännande att se vad de kommande artisterna ska bjuda på.

Det är 16 dagar kvar till Fettisdagen men jag tycker man kan börja längta efter semlor i alla fall. Jag fick via Skype se att Lovisa hade bakat semmelbullar igår och jag tror de skulle ha semmelpremiär i lägenheten idag. Gissa vem som är lite avis. Om ni inte såg Gokväll lördag kan jag meddela att det gjordes semlor där också. Runt fikabordet på jobbet fick jag höra att det i år ska finnas semlor där brödet har chokladsmak. Någon som provat denna delikatess eller smakat någon annan underlig semmelkombination? Jag brukar köra på den traditionella. Enda skillnaden är att jag på senare år börjat äta mandelmassan, något som jag undvek när jag var yngre.

1 kommentar:

  1. Åh nu blev jag också sugen på semlor. Jag brukar vanligtivs föredra de traditionella semlorna men nu när du säger det kanske jag ska pröva något nytt!

    SvaraRadera