torsdag 10 november 2011

Barnslig (för)väntan

Snart är det dags igen. Om 21 dagar börjar julkalendern! Jag har länge gillat julkalendern och med undantag för något år har jag troget följt dem. Kommer ni ihåg Mysteriet på Greveholm, Jul i Kapernaum och inte minst Sunes jul? Jag hoppas att årets Tjuvarnas jul (http://svt.se/2.168694/tjuvarnas_jul) ska bli bra och så där mysig så att julstämningen infinner sig. Jag vet att det är lite barnsligt att vara förtjust i julkalendern när man är 24 år, men jag är barnslig för julkalendern hör julen till! Den hjälper till att bygga upp förväntningarna inför julafton. Mamma berättade idag att när vi var små var julkalendern ett bra lockmedel för att få upp oss ur sängen i december, när man började vara för seg på morgonen för att pallra sig iväg till skolan. Bilden visar Lovisa och mig på julafton, dagen för sista avsnittet av julkalendern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar