söndag 6 november 2011

The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn

Igår kväll var det alltså biodags. Jag, Johanna och Jessica var och såg The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn. Vi såg den i 3D och det första jag insåg när vi satt oss ner i biosalongen var att jag missat att ta ett par glasögon, men som tur var hade jag tid att gå tillbaka och hämta dem. Vi såg filmen i en väldigt stor biosalong som såg ut att vara fullsatt. Jag visste inte vad jag skulle förvänta mig av filmen, men den var bra. Jag skulle faktiskt beskriva den som rolig! Humor hade jag inte förväntat mig så det var kul :) På ett sätt förefaller Tintin att vara en barnfilm, eftersom den är animerad, men på samma sätt är den som en vuxenfilm som alltför små personer nog skulle skrämmas av. Jag skulle nog vilja kalla den för en barn-vuxen-film, biosalongen var ju trots allt full av vuxna människor. Det enda som var lite konstigt i filmen var att vissa karaktärer hade fått engelska namn. I Sverige är vi ju vana vid orginalnamnen, men i den engelska filmen hette exempelvis hunden Milou istället Snowy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar