söndag 21 november 2010

Julpynt och Harry Potter

Gissa vem som har julpyntat?! Okej, jag skäms lite, det är lite väl tidigt. Men när det kommer till julpynt har jag svårt att behärska mig. Och dessutom kommer jag vara här i mindre än en månad till innan jag kommer hem. Nu är det slut med ursäkterna, dags och berätta vad som hänt i mitt rum. En julstjärna lyser nu i fönstret. En ljusslinga slingrar sig vid anslagstavlan ovanför skrivbordet och ett lila glitter hänger ovanför den andra anslagstavlan. Tyvärr är batterierna slut i min kamera, men ni kan lita på att det kommer bilder senare!

Igår så var jag och mina korridorskompisar Eleanore (och hennes kompis Sarah) och John (och hans kompis Will) och såg första halvan av den sista Harry Potter. Har ni sett den än? Den var helt okej men såklart inte så bra som boken, men det hade jag inte heller förväntat mig. Vi såg den dagen efter den engelska premiären. Biosalongen var megastor och den var i stort sett fullsatt så det var roligt :)

5 kommentarer:

  1. jag har inte sett den än, men ska absolut göra de snart :D ser fram emot bilder!

    SvaraRadera
  2. Jag såg den i Söndags och som du skriver så var den bra men inte lika bra som boken. Jag tyckte allt gick så fort men en Harry Potter film blir alltid bra ändå. Just nu bor jag och Kurt i Lottas lägenhet på kantorn, troligtvis kommer jag att flytta efter jul. Och linn jag ska försöka styra upp julklappsbytet denna jul. visst är du med på det?

    SvaraRadera
  3. Sofia: Vi får diskutera filmen när du sett den :)

    Sara: Oj, ska du flytta?! Är det för att det ska bli lättare att få besök? Har du siktet inställt på något särskilt område? Absolut är jag inställd på julklappsbyte! Jag diskuterade det med Jessika igår på msn. Hon la upp en länk på Facebook där vi ska kunna diskutera. Jag kan vidarebefodra information till dig och så kan du alltid fråga mig eller Johanna eller någon annan om det är något du undrar eller vill säga till om.

    SvaraRadera
  4. Åh va kul! Själv får jag vänta med att se filmen tills jag kommer tillbaka till sverige för tror bara den går med spansk dubbning här och det vore ju att förstöra filmen ganska totalt.

    SvaraRadera
  5. Jag såg filmen i fredags och jag tyckte om den. Vet inte om det bara är jag som är mesig, men jag tyckte den var väldigt otäck och fick blunda flera gånger :P Jag ska också flytta! Första februari till en annan lägenhet i Ulleråker :)

    SvaraRadera