söndag 28 november 2010

Advent

Inte klokt att det är advent idag. Jag drar för gardinerna och låtsas att det är snö och inte grönt gräs där ute. Inne på mitt rum lyser adventsstjärnan och julbelysningen. Igår bakade jag lussekatter och mamma tog med sig pepparkakor och knäck när hon och Saga var här, dessutom så har jag mandariner, så idag blir det adventsfika! Jag och Lovisa har gjort upp att hon också ska fixa adventsfika och så ska vi sitta på var sin sida webkameran. Det enda som saknas är glöggen, julmusten och tomteskummen, så skänk mig gärna en extra tanke om ni har det hemma hos er :)

4 kommentarer:

  1. vad fint du har julpyntat! jag kan trösta dig med att du nog för tillfället har mycket mer julkänsla än vad jag har! jag är ju fortfarande i ludvika (sista dagen på onsdag) och här har vi ju inte julpyntat något. igår gick vi visserligen på lite julmarknad och köpte hem lussekatter. och så har vi ju snö iofs.. så lite juligt är det väl :P
    men när jag kommer hem ska jag banne mig pynta!!

    SvaraRadera
  2. Tack för trösten :) Det låter väldigt mysigt med julmarknad och lussekatter! Jag och Eleanore, min korridorskompis, funderar på att gå på en julkonsert någon gång framöver. Det verkar vara många den kommande veckan.

    SvaraRadera
  3. Lät hur mysigt som helst! Vi hade förresten tur att hitta både glögg, julmust och julskum på Ikea här i Barcelona, inteh elt fel!

    SvaraRadera
  4. Åhh, Lovisa har också julskum. Inte illa att ha Ikea i närheten!

    SvaraRadera