fredag 3 december 2010

Somliga går i trasiga skor

... eller i gympadojor. Dragkedjan till en av mina vinterskor gick sönder för någon dag sedan och idag är det minus åtta grader. Vilket jag i och för sig är tacksam för eftersom det varit för varmt. Problemet är att mina skor var ganska dyra och jag tror jag köpte dem i fjol så jag hade inte tänkt köpa nya, men jag kanske får göra det och sedan försöka kräva skobutiken på pengar (särskilt med tanke på att de fick lov att klackas om förra vintern). Men det är ilandsproblem.

Förresten, nu känner jag mig lite gnällig, men visst borde man veta att Sverige ligger i Europa? Igår när jag köpte ett födelsedagskort och frimärken frågade hon i kassan kvinnan som stod bredvid om Sverige låg i Europa. Ibland blir man lite bekymrad.

Förövrigt är det bra, men mycket att göra. Idag är det förresten bara två veckor tills jag kommer hem. Det ser jag verkligen fram emot! Vad tycker ni förresten om julkalendern? Jag tycker att den verkar lovande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar