måndag 4 oktober 2010

Svenskar i stora vida världen

Ikväll har jag och Julia, en annan tjej från Uppsala universitet, varit och sett filmen "Eat, Pray, Love" med Julia Roberts och svenska Tuva Novotny. Filmen var helt ok och extra roligt var det med en svenska i filmen. I reklamen innan filmen skulle börja hann jag se både Noomi Rapace och Mikael Nyqvist flimra förbi och i filmen nämnde Julia Roberts Ingrid Bergman. Kort sagt verkar svenskarna göra sig ett namn utomlands.

Idag gick vi också på en mässa för universitetsföreningar. En av de föreningar jag gick med i var campusbion. Om man går med i den så får man se film för endast £1,5, dvs ca 15 kr. En av de filmen de ska visa är "The Girl with the Dragon Tattoo", på svenska(!). Ja, jag säger då det.

Annars har jag varit på en gymintroduktion idag och imorgon ska jag gå på mitt första pass. Det blir Body Combat, något som jag aldrig prövat tidigare. Är det någon annan som har provat det? Jag vet inte riktigt vad jag ger mig in på...

3 kommentarer:

  1. låter som att du har fullt upp med en massa roliga aktiviteter! bio för 15 kronor?! det var ju sjukt billigt! jag har varit på body combat många gånger på IKSU - och det var väldans roligt! det tog dock några gånger innan man kom in i det. man ska typ sparka och slåss i luften. tänk på nån som du hatar, så går det bra ;) lycka till!

    SvaraRadera
  2. Haha tack för tipset! Ska ha det i åtanke.

    SvaraRadera
  3. Det var ett riktigt bra pass :)

    SvaraRadera