tisdag 5 oktober 2010

Brandlarm

Jag vet inte vad det är med mig och brandlarm. Vi verkar vara sammankopplade på något sätt. Jag vet inte om ni minns att jag och Lovisa råkade sätta igång brandlarmet på Ekebyvägen i juni, men det var i alla fall vad som hände. Imorse gjorde jag en bekantskap med brandlarmet i mitt nya studentboende. Nu kommer jag kanske att göra er besvikna, men det var inte jag som startade det. Klockan kvart i åtta vaknade jag trött av att väckarklockan (eller snarare mobilen) ringde. Jag bestämde mig för att jag kunde sova ytterligare en halvtimme. Redan en kvart senare vaknade jag dock av att brandvarnaren tjöt. Det var bara att gå ut i pyjamasen och dra med sig jackan. Vi har nämligen blivit instruerade att vi måste lämna huset inom två och en halv minut och eftersom jag bor någon trappa upp går de där minuterna tämligen snabbt. Som tur var var det bara en övning, men det stod många trötta studenter utanför huset imorse. Till råga på allt så hann det börja regna innan vi fick gå in i huset igen. Men, men,det är sådana här saker man brukar minnas.

Ska förresten berätta att Body Combat-passet igår var roligt :)

1 kommentar:

  1. Det låter som ett effektivt sätt att bli väckt på iaf :)

    SvaraRadera