tisdag 26 oktober 2010

Dartmoor

Hej, hej!
Ursäkta mitt sena inlägg, det har bara varit så sjukt fullt upp på slutet så om jag fått en stund över har jag pustat istället för att skriva inlägg. Mycket beror på att det är väldigt förvirrande för mig att läsa fyra kurser samtidigt, det är mycket att läsa och många olika uppgifter att hålla koll på. I helgen fick jag dock ett trevligt avbrott när Susanna kom och hälsade på. I lördags gick vi och kollade in den jättegamla kyrkan i stan och på kvällen gick vi på bio och såg Life As We Know It med bland andra Katherine Heigl, en rolig film. I söndags åkte vi till nationalparken Dartmoor som ligger här i närheten. Där promenerade vi runt på de engelska kullarna bland hästar och får. Vi hann också med en lunch som bland annat bestod av Yorkshire Pudding och till fika drack vi té och åt scones. Idag har jag pluggat och varit på föreläsning men om en liten stund bär det av till bion igen, jag och tre av mina korridorskompisar (Eleanore, John och Varun) ska gå och se Paranormal Activity 2. Jag behöver väl inte säga att det inte var jag som valde filmen? Jag bestämde mig för att inte gå men blev övertalad. Vi får väl se hur skrämd jag blivit senare... Förresten, är man i England ska man verkligen passa på att gå på bio, då priset bara är hälften av vad man får betala hemma. Här kommer lite bilder från Dartmoor:




5 kommentarer:

  1. oj, läser du fyra kurser samtidigt?! vad är det för kursen? jag har sett den första paranormal activities och jag tyckte den var sjukt dålig och sjukt läskig/obehaglig! hoppas att du inte blir allt för skrämd ;)
    nu blev jag sugen på scones... :) kram!

    SvaraRadera
  2. Va fina bilder! Oj, att du vågar se filmen! :O
    Ha de så bra! Vi syns om en vecka! :D

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt det ser ut! Alltid lika trevligt att läsa om vad du har för dig där borta. :) -Stora kramar-

    SvaraRadera
  4. Vad kul det är när ni kommenterar :)

    Sofia: Paranormal Activity 2 var lite läskig, men inte lika illa som jag hade förväntat mig. Det är dock ingen film jag rekommenderar. Jag läser kurserna Introduction to Middle East Politics, Rethinking Third World Politics, Foreign Policy: Leadership, Power and Responsibility och Member States of the European Union. De är intressanta :) Ha det så bra och hoppas du också får scones snart!

    SvaraRadera
  5. Oj vad vackra vyer! Och de där sconesen såg inte helt dumma ut de heller :)
    Jag är imponerad över din kurslista! Låter ganska tungt men också väldigt intressant.
    Kram

    SvaraRadera