söndag 4 december 2011

Stockholm

Jag har haft en jättetrevlig helg i Stockholm! Har varit på besök hos snälla släktingar. Vi har varit på stan, julmarknad på Skansen och haft trevligt hemma hos dem. Jag och Karin såg bland annat NKs julskyltning som ni kan se bildbevis på här. Vi gjorde även ett besök på Urban Outfitters, en butik jag bara trodde fanns i USA. De hade mycket fina grejer och jag köpte en tröja. Julmarknaden på Skansen var precis så mysig som man kan tro (bildbevis). Vi var inne i en silversmedja, såg på när några blåste glas och lyssnade på en kör som var uppklädda i gammeldags kläder. Vi gick runt på själva marknadsområdet där det fanns oräkneliga stånd där det såldes allt från ätbara godsaker till fina slöjdade föremål. Karin tipsade om ett supergott knäckebröd som jag slog till på. Jag blev bjuden på ostkaka som jag åt för första gången i mitt liv. Bildbevis finns även på den. Resten av tiden slappade vi hemma hos Karin och Per, åt god mat, umgicks och tittade på Downtown Abbey (är inte serien för bra?). Kort sagt, det blev en bra andra advent. Hoppas ni haft det bra också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar