tisdag 28 september 2010

Landet bak och fram

Jag har hört att det inte går att kommentera på bloggen, jag har nu ändrat i inställningarna och hoppas att det ska fungera för jag blir verkligen glad över era kommentarer!

Åter till rubriken "Landet bak och fram" för det är det verkligen. Här kör man bilar på vänster sida och inte på höger, här åker inte rulltrappan upp och ner åt samma håll som de gör hemma och i mitt rum trycker man strömbrytaren uppåt när man släcker lampan och inte neråt. Det finns säkert fler exempel, men det är de här jag kommit fram till hittills.

6 kommentarer:

  1. Hej! Hoppas jag kan få iväg den här kommentaren nu.. Skönt att höra att du är framme och att det verkar vara bra :) Lät ju spännande att jk Rowling hämtat inspiration därifrån till Harry Potter. Nu tänker jag att du pluggar på Hogwarts :) Hur har välkomstveckan varit hittills? Kram

    SvaraRadera
  2. Ha ha. Ja du, det vore nånting att plugga på Hogwarts! Men det känns lite som det efter mötet jag var på med de som bodde i området. Det finns visst personer som kommer att gå runt varje kväll och titta så det inte väsnas för mycket vid 22.30 om jag uppfattat saken rätt. Välkomstveckan har varit bra hittills tack. Men det är mycket att göra så just nu är jag väldigt trött. Hoppas allt är bra med dig! Kram

    SvaraRadera
  3. Nej, vad konstiga de är på den där ön. Skulle inte förvåna mig om de gick baklänges också!

    SvaraRadera
  4. spännande! har du börjat kursen än?

    SvaraRadera
  5. Kurserna börjar nästa vecka.

    SvaraRadera
  6. hihi, vad roligt det låter. Ska bli roligt att få följa med här på bloggen och se hur du har det.
    kram

    SvaraRadera