söndag 21 oktober 2012

Konsten att uppskatta söndagen

Jag tänker att söndagen måste ha varit någon slags favoritdag för människor förr i tiden eftersom det var den enda helgdagen. Söndagen brukar ju också ses som vilodagen. Jag däremot har alltid haft lite svårt för söndagen. Det har varit dagen då jag har oroat mig för den kommande veckan och jobbiga saker som kan tänkas hända. Men något har hänt de senaste åren. Jag har lärt mig att uppskatta söndagen som den lediga dag den faktiskt är utan att oroa mig för vad som kommer när vardagen återvänder. Kanske har det att göra med att jag bit för bit börjar inse att det är onödigt att oroa sig i förväg.

Den här söndagen har i alla fall varit bra. Jag har bakat bröd, gått en långpromenad i skogen, pratat med en god vän och sedan varit på middag hemma hos familjen.

Här är lite bilder från brödbaket och skogspromenaden. I skogen kunde man riktigt njuta av solen, den klara luften och den frusna marken; det märks att vintern närmar sig!






2 kommentarer:

  1. Söndagen idag har jag använt som vilodag för att ladda om till nästakommade vecka då jag åker till Gbg igen! Supertrött efter en halvjobbig helg med borttappade nycklar, sena kvällar, nya intryck från övernattningskurs med V-partiet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter klokt att du har vilat! Vad ska du göra i Göteborg? Åker du pga studierna? Låter spännande med övernattningskurs med Vänsterpartiet :) Har du hittat nycklarna? Jag har haft borta en nyckel till lägenheten i någon månad men den dök upp för ett par dagar sedan, de brukar göra det :) Hoppas du känner dig mer utvilad!

      Radera