fredag 1 juni 2012

Allergi

Dagens skörd av näsdukar. Jag ber om ursäkt till känsliga läsare för bildbeviset.

Så var den tillbaka. Den där företeelsen som man förtränger resten av året. Under vårkanten börjar symtomen komma och man tror alltid, så gott som alltid, att man har fått sig en förkylning. Sakta men säkert börjar man inse, men vänta, har jag inte varit med om det här förut... Och jo, det har jag, alldeles för många gånger. Kort sagt, allergin är tillbaka! Den här veckan har varit den mest allergiska hittills i år, det började ordentligt i måndags men nu känns det lite bättre, förmodligen har medicinen börjat verka. Det är bara det att man får ta med i beräkningen att man är däckad i ungefär en timme efter att man har varit ute i friska luften. Nu är det slutgnällt för idag!

1 kommentar:

  1. Tänk sig att jag fick uppleva pollenallergi för första gången i mitt liv i år och kan nu säga att: jag vet hur det känns! Som tur är klarade jag mig med två tabletter och därefter har det gått bra... peppar peppar! Du gör det bra Linn, det är faktiskt inge kul och du får klaga :) det gör du alltför sällan :P

    SvaraRadera