måndag 28 maj 2012

29 maj

Om knappt fyra månader har jag skrivit ut min 10-årskalender, det innebär att jag just nu kan blicka tillbaka på nio år samtidigt som jag fyller de sista tomma raderna som representerar år tio. Alldeles nyss läste jag vad som har hänt den 29 maj under de senaste nio åren och inser då att något särskilt har inträffat varje dag under det aktuella datumet:

2003: Jag gick i nionde klass och var på klassresa på Korfu.
2004: Lovisa konfirmerade sig.
2005: Marknad i Sävar och besök hos mormor eftersom det var mors dag.
2006: Mamma opererade sig.
2007: Jag sprang Vår Ruset tillsammans med Lovisa, Sara, Ragna, Lotta och Jessica.
2008: Mamma kom och besökte mig i Uppsala.
2009: Matilda skulle delta i en hopprepstävling (tror det var SM) och hälsade därför på i Uppsala.
2010: Jag var på min morbror Eriks 60-årsfest.
2011: Jag, Simona, Varun, Sami, Elena och Giulia var i London.

Jag ser med spänning fram emot vad som kommer att hända imorgon, den 29 maj 2012!

1 kommentar:

  1. Vad kul, jag längtar också tills jag har skrivit ut min 10 årskalender.

    SvaraRadera