söndag 12 februari 2012

Whitney Houston

När jag i morse slog på Nyhetsmorgon fick jag se att Whitney Houston har dött. Hon är en av de artister som jag lyssnat mycket på under min uppväxt. Jag gjorde en spellista med hennes låtar som jag lyssnade på när jag var ute och promenerade och det finns många guldkorn som man inte alltid tänker på:

I Will Always Love You
How Will I Know
I Wanna Dance With Somebody
Greatest Love Of All
My Love Is Your Love
I Have Nothing
Saving All My Love For You
One Moment In Time
When You Believe (med Mariah Carey)
Where Do Broken Hearts Go
Didn't We Almost Have It All
Could We Have This Kiss Forever (med Enrique Iglesias)
It's Not Right But It's Okay
I'm Every Woman

I Will Always Love You tycker jag är en av de bästa låtarna som har gjorts. Jag vet att originalversionen egentligen gjordes av Dolly Parton men jag kan inte hjälpa att tycka att Whitney Houstons version är bättre. Egentligen har det väl alltid varit så. År efter år har personer försökt sjunga samma låtar som Whitney Houston men aldrig varit riktigt lika bra.

Filmen Bodyguard med Kevin Costner och Whitney Houston är en film som ofta visas men den jag just nu gärna skulle se igen är Prince of Egypt till vilken Whitney Houston och Mariah Carey spelade in When You Believe.

Kortet visar en singel jag införskaffade i slutet av nittiotalet (vilken nostalgi med singlar!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar