lördag 7 januari 2012

Vinter

Söndag: -11 grader
Måndag: -15 grader
Tisdag: -9 grader

Kort sagt, det blir till att klä sig varmt de kommande dagarna. Fast det är ändå inget mot förra vintern. Julaftonen 2010 var det ju 27 grader kallt. Det är i alla fall otroligt fint ute nu, mycket snö och soliga dagar. Klär man sig bra är det väldigt härligt att ta promenader. Sara påpekade under vår promenad idag att det är ljusare längre under dagarna och det är faktiskt skönt att det går mot ljusare tider. Det är som att det räcker med mörker efter julen. Innan jul gillar jag att det är mörkt ute, då kan man riktigt mysa och tända ljus så man får julstämning. Efter jul däremot gillar jag ljuset, det brukar också vara vid den här tiden som jag brukar börja titta i resekataloger/hemsidor. Inte nödvändigtvis för att jag ska boka en resa men bara för att jag börjar längta. Även om jag tycker att det är lite tidigt är det också vid den här tiden som katalogerna för vårkläder brukar komma. Känns konstigt när man går ut genom ytterdörren och känner kylan, men så är ju Sverige också ett väldigt avlångt land och Skåne och Norrbotten (inklusive Västerbotten) går inte riktigt att jämföra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar