lördag 17 december 2011

Vilken månad!

December har verkligen varit en bra månad. Jag har haft fullt upp men det har varit kul! En hel del jobb har det blivit men också umgänge i goda vänners lag. Det har varit så roligt med julbak, lussefirande, Stockholmsbesök, biobesök, cafébesök, med mera, med mera. På slutet har jag varit lite sämre på uppdatera men det är för att det har varit så mycket roligt på gång.

Jag måste till exempel slå ett slag för Uppsala domkyrkas Luciafirande. Det går inte med ord att beskriva hur stämningsfullt det är. Den stora gamla kyrkan som är helt nersläckt med två julgranar längst fram. Den är helt fullpackad med människor en söndag i advent, när sedan ljuset släcks ner slutar alla människor plötsligt prata och man hör bara körerna som sjunger så otroligt fint, en vuxenkör och en barnkör. De börjar sjunga längst bak i kyrkan och efter ett par sånger börjar de så småningom röra sig framåt i den stora kyrksalen. Det härliga är att man inte kan säga vilket århundrade man är i, man kan inte heller känna någon stress. Om man är i Uppsala i Luciatid måste man helt enkelt uppleva det.

Igår var också en väldigt bra dag. Började med jobbintervju som efterföljdes av ett telefonsamtal drygt en timme senare när jag fick veta att jag fått jobbet. Sedan arbetade jag på med mitt nuvarande jobb innan vi på kvällen blev bjudna på ett härligt julbord på Skeppsviks herrgård. Julbordet var helt magnefikt. Allt var gott och dessutom hade de härliga desserter. Till råga på allt kom Lovisa hem idag och kompisar börjar anlända allt eftersom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar