måndag 10 oktober 2011

Brännö





Ni har säkert hört Lasse Dahlqvists låt "De'ä' dans på Brännö brygga". Det är just det Brännö som jag och Lovisa besökte i lördags. Efter en resa med buss, spårvagn och färja kom vi fram till den omsjungna ön. Det var en mysig plats men lite kyligt på grund av blåsten, som tur var var det lä när man kom in på ön. Vi korsade ön för att ta oss till Bränno brygga och ett minnesmärke över Lasse Dahlqvist, därefter fikade vi på världshuset innan det var dags att gå mot färjan. Jag passade på att ta en extra liten promenad och upptäckte då kyrkogården där Lasse Dahlqvist är begravd.

2 kommentarer:

  1. Såna svartvita vantar har jag också! Min farmor har stickat dom till mej :)

    SvaraRadera
  2. Åhå :) Jag är rätt säker på att Lovisa fått vantarna av mormor.

    SvaraRadera