måndag 19 september 2011

Bakning och födelsedag

I sommar har det kommit massor med äpplen på äppelträdet. Mamma har då torkat äpplen i ugnen, jättegott och supernyttigt snack!

Mamma har också hunnit med att baka bullar i helgen.

Jag har gjort italienska mandelskorpor...

... och "chokladfrossa".

Saga, hon har dekorerat den här snygga tårtan.

Eftersom det var min födelsedag i söndags fick jag många fina presenter. Av Saga och Lovisa fick jag den fina bokhållaren. Mamma och pappa gav mig hälsokokboken, förkläde, en bricka, en burk med genomskinligt lock, ljuslyktor och så ska jag få köpa mig en hylla när jag flyttar. Pia och Oliver kom förbi på fika, de hade med sig en fin ängel och en bra slant, så nu ska jag snart köpa den nya Camilla Läckberg boken (Änglamakerskan). Väldigt roligt var också att mormor varit på besök i helgen :)

2 kommentarer:

  1. grattis i efterskott! vilka fina presenter du fick :D åh, de där chokaldfrossa såg inte helt fel ut!! vågar man be om receptet? :)

    SvaraRadera
  2. Haha, absolut. Jag trodde jag hade fått det av dig! Jag skickar det en annan dag.

    SvaraRadera