tisdag 30 augusti 2011

Mallorca

Förra veckan var jag och Saga på Mallorca. Det var varmt och skönt. Kanske lite väl varmt. Vi hade nämligen prickat in sommarens varmaste vecka på ön. 35 grader i skuggan varje dag. Så vi solade, vi badade, vi läste massor och vi åt glass. Det var en riktig slapparvecka! Till och med havet var ljummet så en riktig badkruka som jag badade mycket i såväl havet som poolen. Vi hade varsin badmadrass så vi kunde guppa runt bäst vi ville. Vågorna i havet var roliga och vattnet var otroligt salt. Sandstranden var en av de bästa jag besökt. Vattnet var alldeles blått och sanden vit. En dag tog vi tag i oss själva och pallrade oss iväg till Palma, Mallorcas största stad. Faktiskt förvånandsvärt stor med sina 400,000 invånare. I Palma shoppade vi och besökte även den stora fina katedralen som våra föräldrar besökt på sin bröllopsresa 25 år tidigare. På kvällarna promenerade vi oftast in till Port d'Alcudia där vi flera gånger åt mat på restaurang (bild på min paella kan skådas nedan). Jag får ofta emotta kritik att jag promenerar för snabbt. Men nu kan jag säga att under semestern fick jag höra att jag gick för långsamt! Jag och värme är inte en ekvation som går jämnt ut, och är det då 29 grader varmt när det klockan kvart i åtta på kvällen ska promeneras in till stan, då går det långsamt.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar