torsdag 11 augusti 2011

Augustitankar

Det känns lite konstigt att min blogg heter Linn i England nu när jag inte varit i England på drygt två månader. Trots det får bloggen vara kvar. Jag vill fortsätta att skiva där jag börjat och då kan det inte hjälpas att bloggen heter som den gör.

De senaste dagarna har varit kalla, det är som att sommaren plötsligt tog slut. Den känslan späds på av att säsongsarbetet snart är slut. Då är det tur att man kan umgås med kompisar om kvällarna. Och kan man inte sitta utomhus går det ju precis lika bra att umgås inomhus. Inte minst när man får supergott födelsedagsfika som hos Lotta eller när man får åka bort på ost- och kexkväll.

Ikväll blir det lugnt, en sväng till bibblan för att låna lite böcker om Mallorca (gäller att vara förberedd) och så blir det kanske lite brödbak. Förresten har jag börjat tända ljus och lyssna på extra mycket på musik nu när det är mörkt utomhus på kvällarna. Har ni några tips om bra låtar?

Sist, men absolut inte minst, så måste jag säga att det är riktigt rolig att Sara snart kommer till Sverige en sväng.

2 kommentarer:

  1. Åh, höstmyslåtar! Jag är ingen ny-mysare utan lyssnar bara på gamla sentimentala favoriter, men jag tipsar ändå:
    Damien rice - 9 crimes, El Perro Del Mar - change of heart, Carolina wallin Perez - utan dina andetag, Edwina Hayes - Feels like home, Regina spektor - Hero, Eet & The call, Belle & Sebastian - I'm a cuckoo, Carla Bruni - Quelqu'un M'a Dit, Mumm-ra - she's got you high, Fredrika Stahl - Twinkle twinkle little star & Sunny sunny day.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för tipsen! Jag minns att du nämnde Edwina Hayes - Feels like home i onsdags så jag har lyssnat på den, bra låt! Jag känner också igen Carolina Wallin Perez, hon gör så bra tolkningar av Kent.Jag ska ge de andra en chans också.

    SvaraRadera