torsdag 19 maj 2011

Språkliga komplikationer

Det är officiellt. Jag har blivit konstig. Igår var jag trött och när jag är trött kan jag inte riktigt få fason på mig själv. Efter att ha skrivit tredje tentan på mindre än två veckor (fjärde är imorgon) var jag lite pluggless, samtidigt börjar jag inse att jag snart ska åka hem till Sverige och att jag nu på några få veckor behöver klämma in allt jag vill få gjort. Summan av kardemumman blev att det bara gick runt i huvudet.

Det verkliga problemet var dock att mitt modersmål uppenbarligen är svenska, men efter att ha spenderat en lång tid när jag nästan bara pratat engelska blev det lite för snurrigt för mitt trötta huvud. Det hela slutade med att jag inte ens kunde tänka. Till slut fick jag bestämma mig för vilket språk jag skulle tänka på och sedan tvinga tankarna i den banan. Jag kan bara konstatera att det blir jobbigt när det inte går att tänka. Som sagt, knasiga Linn.

4 kommentarer:

  1. det är inget nytt att du är konstig linn;)

    SvaraRadera
  2. håller med lovisa ;), lycka till så mycket på tentan imorgon! Ha det bra:D

    SvaraRadera
  3. Schysta systrar du har! Hoppas alla tentor gick vägen!

    SvaraRadera