tisdag 14 december 2010

Uppsatser och Luciatåg

Idag har jag lämnat in min sista uppsats innan jul, äntligen! Förvisso har jag en tenta om en knapp månad men den tänker jag ignorera för ögonblicket. Istället ska jag pusta ut och fixa det som fixas ska innan jag åker hem om knappt tre dagar!

Igår var förresten jag, en svensk tjej som heter Julia och min korridorskompis Varun och såg ett Luciatåg i en kyrka i Exeter. Det var väldigt mysigt. Däremot var det kallt. Tydligen så är det kallt i kyrkor i England under vintern. Alla sitter med ytterkläderna på vilket jag är lite ovan med. Tydligen är det på samma sätt i Belgien enligt Varun. Från och med nu ska jag vara tacksam när jag går till en kyrka i Sverige och inte behöver frysa. Förresten så tycker jag att SVTs Luciafirande var ovanligt bra i år. Jag ställde väckarklockan på fem i sex för att se det på morgonen och det var det värt. Var det någon annan som såg det?

1 kommentar:

  1. Jag brukar inte se SVTs luciafirande, har bara gjort det någon gång förut och då blev jag ganska besviken, men det blev jag inte igår! Jag tycker det var väldigt stämningsfullt och efter att jag ätit en clementin framför tvn så var det hög julfaktor här :)

    Skönt att ha några dagar ledigt innan du åker hem! Då hinner man njuta lite av sin studieort på ett annat sätt än när man hela tiden har någon studieuppgift hängande över sej..

    /Emelie

    SvaraRadera